Samen werken, voor een psychisch gezonde jeugd

Zoeken
Generic filters

Passend onderwijs

De wetgeving over ‘passend onderwijs’ bestaat sinds 1 augustus 2014 en heeft gevolgen voor het hele onderwijs, maar in het bijzonder voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften. Dat zijn leerlingen die meer en specifieke ondersteuning nodig hebben om het onderwijs goed te kunnen volgen. Soms hebben deze leerlingen ook een speciale omgeving nodig, bijvoorbeeld in het speciaal basisonderwijs of het speciaal onderwijs. Dit geldt ook voor leerlingen met (ernstige) psychische problemen. Zij hebben vaak extra ondersteuning en eventueel ook onderwijs in een speciale omgeving nodig, al dan niet in combinatie met jeugdhulp of psychiatrische hulp. Uitgangspunt bij passend onderwijs is dat kinderen zo dicht mogelijk bij huis onderwijs kunnen krijgen en bij voorkeur in het regulier onderwijs.

Terug naar boven
Terug naar boven

Internationaal Netwerk SchoolAanwezigheid

Netwerk schoolweigering - Insa School Attendance Logo 574

INSA bevordert de aanwezigheid van kinderen en jongeren op school.

Samenwerking tussen onderwijs en zorg bij thuiszitters

Interview over thuiszitters met Johan Vermeer, directeur Samenwerkingsverband (VO) Zuid-Kennemerland tijdens het Jaarcongres Kinder- en Jeugdpsychiatrie 2018.

    Reageren

    Kunnen we deze tekst verbeteren, of vond u niet precies wat u zocht? Laat het ons weten.

    Het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie maakt gebruik van cookies voor analyse van het gebruik van deze website en om de website optimaal te laten werken. Uw bezoek blijft daarbij anoniem. Voor meer informatie, zie onze privacyverklaring

    De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

    Sluiten